Emil - Triumph TR6

Casus

Deze TR6 (met 2 Stromberg carburateurs) liep niet mooi stationair en hield in bij accelereren. 

We hebben samen een complete servicebeurt uitgevoerd, inclusief een ombouw van het standaard oliefilter naar een “spin-on” oliefilter. Na het goed afstellen van de ontsteking en de klepspeling , het synchroniseren van de carburateurs en het bijvullen van de “dashpots” loopt hij weer als nooit tevoren.

Review

INa de servicebeurt die we hebben uitgevoerd heb ik ineens weer veel meer vermogen. Ik moet nu bijna uitkijken met gasgeven! Ook maanden na dato loopt hij nog steeds als een zonnetje :-).

Erik en Annegien - Mercedes 407D Camper

Casus

Samen met de eigenaren van deze Mercedes 407D heb ik op lokatie een cursus pech onderweg gegeven. Zij gaan met deze camper een jaar door Europa reizen, dus dan is het niet alleen goed om te weten hoe je de routinechecks op de techniek moet doen, maar ook om te weten hoe je een wiel,  een lampje of een V-snaar vervangt. Zeker met zo’n zware auto moet je wel weten wat je doet als je hem opkrikt! Daarnaast hebben we gezamenlijk bepaald welke onderdelen en gereedschappen zinvol zijn om mee te nemen op reis. Verder hebben Erik en Annegien tips gekregen hoe ze het beste in de bergen kunnen rijden met hun Mercedes. Met 90 PK op 2700 kg en alleen 4 trommelremmen moet je wel weten wat je doet wil je weer veilig thuiskomen!

Review

We hebben een superleuke en leerzame dag gehad. Met de uitwerking die Gerben ons heeft toegestuurd met alle aandachtspunten kunnen we goed voorbereid op reis!

Lars - Classic Mini

Casus

Een prachtig gerestaureerde Mini, maar dan moet je hem nog opbouwen! De eigenaar van deze Mini had de voor- en achterwielophanging alweer helemaal nieuw opgebouwd, maar wilde graag hulp bij het weer onder de body monteren. In 1 dag hebben we de carrosserie weer rollend gekregen, en heeft Lars de nodige tips gekregen ten aanzien van het verder afbouwen van zijn auto. Als ik zie hoe serieus hij dat aanpakt gaat dat best lukken!

Review

Ik ben blij dat ik de hulp van Gerben heb ingeroepen. Ik heb er nu weer zin in om verder te gaan met het opbouwen!

Didier - Triumph TR6

Casus

Een Triumph TR6 PI (dus met de injectiemotor!) die niet het vermogen levert dat hij zou moeten, en die enorm inhoudt bij accelereren en ook niet mooi stationair loopt. Kortom: geen genot om mee te rijden!

Na het goed afstellen van de ontsteking en het synchroniseren van de 3 gasklephuizen was het vermogen weer terug! Om het inhouden op te lossen zijn er 2 membranen in het injectiesysteem vervangen, zijn de injectoren vervangen (zeer slecht sproeibeeld en enorme onderlinge verschillen in opbrengst) en is de brandstofdrukregelaar vervangen. Nu kun je weer gasgeven zonder aarzelen en trekt de motor vol door tot maximum toerental!

Review

Mijn TR6 loopt als nooit tevoren! Ik ben iedereen te snel af bij het stoplicht en kan weer moeiteloos invoegen op de snelweg!

Marc - BMW 3.0 CS

Casus

Een prachtig gerestaureerde BMW 3.0 CS Automatic. Maar hoe goed is hij nu echt? Waar moet ik nog rekening mee houden als ik hem koop? En wat zou een realistische prijs zijn?

Allemaal vragen die via een aankoopkeuring in aanwezigheid van Marc beantwoord zijn. In een 16 pagina’s tellend verslag heb ik de hem een gedetailleerd beeld gegeven van de conditie van de auto, de te verwachten werkzaamheden, de bijbehorende kosten en een realistische inschatting van de waarde van de auto.

Review

Een zeer leerzame ervaring, ik weet nu al een stuk beter waar ik op moet letten! Ook omdat Gerben deze auto’s uitstekend kent kan ik nu een goede beslissing nemen.

Willem-Jan - BMW 3.0 CSi

Casus

Een BMW 3.0 CSi die recent in Italië gerestaureerd was bleek technisch nog wel wat TLC te kunnen gebruiken. Hoewel de carrosserie mooi gerestaureerd was, was techniek er door de verkoper er zonder verdere aandacht ingeschroefd. Gevolg: de motor liep niet meer dan redelijk, hij lekte aan alle kanten benzine en er bleek nogal aan “rondgehobbyd” te zijn.

Ik heb de techniek goed werkend en betrouwbaar gemaakt en op verzoek van de eigenaar rolgordels ingebouwd (ook achterin), de auto op CSL-veren gezet met rondom nieuwe Bilstein dempers, de standaard wielen vervangen door 14 inch Alpina wielen, electronische ontsteking gemonteerd, en er een RVS uitlaat onder gemonteerd. Na al deze werkzaamheden heb ik de auto geïmporteerd zodat hij nu ook op Nederlands kenteken staat!

Dirk - 1965 Chevrolet Impala Convertible

Casus

Deze ’65 Impala was af fabriek voorzien van onbekrachtigde trommelremmen op de vooras. Met zo’n grote zware auto past dat niet meer echt bij het hedendaagse verkeer. Bovendien remde de auto vaak ook niet recht, wat natuurlijk ook niet veilig is. Ook de schokdempers en diverse rubbers in de voorwielophanging konden wel een upgrade gebruiken.

Deels met hulp van de eigenaar heb ik het remsysteem omgebouwd naar bekrachtigde schijfremmen op de vooras, zodat de auto nu betrouwbaar remt. Ook de maximale remvertraging is een stuk hoger geworden! Daarnaast is zijn de schokdempers vervangen door modernere, stuggere dempers, is de radiateur voorzien van een nieuw, groter koelblok en is de waterpomp vervangen. Hiermee is de Impala weer klaar voor heel wat zomers veilig en onbezorgd cruisen!

Verkoop naar de USA - BMW 3.0 CS

Casus

Deze BMW 3.0 CS heb ik voor de eigenares in consignatie naar Californië verkocht.

Hiertoe heb ik de auto op diverse plekken geadverteerd, en na inspectie door een expert de onderhandeling met de uiteindelijke koper gedaan. Nadat de verkoop rond was heb ik de export en het transport naar de haven van Rotterdam georganiseerd. 

Marc - BMW 3.0 CS

Casus

Deze BMW 3.0 CS is rond de eeuwwisseling perfect gerestaureerd, heeft echter bij de vorige eigenaar meer stilgestaan dan gereden. Gevolg hiervan was dat de motor door vervuiling van de beide Zenith carburateurs slecht liep. Daarnaast functioneerde de airco niet meer, waren de banden inmiddels te oud, had de automatische versnellingsbak onderhoud nodig, en wilde de nieuwe eigenaar graag in plaats van de vaste gordels “in period” rolgordels in een met de lederen bekleding matchende kleur.

Na reiniging en opnieuw afstellen en synchroniseren van de beide carburateurs heb ik na een grote onderhoudsbeurt ook het aircosysteem omgebouwd naar een modernere compressor, zodat er nu gewoon R134A in gebruikt kan worden. Samen met veel andere kleine verbeteringen heeft de eigenaar nu zijn droomauto perfect lopend en rijdend, met een ijskoude airco!

Pedro - BMW 3.0 L

Casus

Deze BMW 3.0 L is al ruim 25 jaar in bezit van de huidige eigenaar. Hoewel de carrosserie al ooit compleet gerestaureerd was, was de techniek door de jaren heen alleen “bijgehouden”. Dit had tot gevolg dat de motor slecht liep en olie verbruikte, en de versnellingsbak en het differentieel behoorlijk herrie maakten. Tijd dus voor een complete revisie om de techniek op hetzelfde niveau te brengen als de carrosserie!

Bij deze auto heb ik de complete aandrijflijn inclusief de voor- en achteras gedemonteerd, gereviseerd en opnieuw opgebouwd. Ook de carburateurs zijn in eigen beheer compleet gereviseerd. Hierdoor heeft de eigenaar nu weer een technisch nieuwe limousine, die direct na aflevering is ingezet voor een toerrit naar de Loirestreek. Hierbij heeft de BMW in 4 dagen tijd ruim 1800 kilometer probleemloos afgelegd! 

Didier- Citroën SM

Casus

…en dan krijg je ineens een appje van een klant die een Citroën SM gekocht blijkt te hebben. Hij staat “ergens in Frankrijk” en het is een schuurvondst. Maar nu eens een echte! Of ik zin heb om mee te gaan om “ons project” op te halen. Natuurlijk heb ik daar zin in!!

De SM blijkt als sinds 1993 in een schuur op een vervallen boerderij in Bretagne te staan. Hij is niet helemaal compleet (de understatement van het jaar), de remmen zitten vast en hij staat natuurlijk in de laagste stand. Maar wát een gave auto is dit toch! Gelukkig spreek ik vloeiend Frans, dus overleg met de verkoper over een verreiker om de auto op de trailer te krijgen is geen probleem.

Kortom: een geweldig avontuur, en dit is pas het begin!

Het plan is om samen met de trotse nieuwe eigenaar deze godin weer op de weg te krijgen.

Follow Us

Logo Compleet CCS

Copyright 2018 © All rights Reserved. Design by